WEKO3
アイテム
<報告>人的リソースを活用した「大学院進学の日本語(面接)」クラスの実践 : 教師、ゲストスピーカー、受講生の役割と可能性
https://doi.org/10.15068/0002003347
https://doi.org/10.15068/0002003347e3866c49-1ef1-42ab-89c0-9c2265870db5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
JJLT_37-53.pdf (846 KB)
|
|
Item type | Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-11 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | <報告>人的リソースを活用した「大学院進学の日本語(面接)」クラスの実践 : 教師、ゲストスピーカー、受講生の役割と可能性 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | < Reports > The Contribution of Teachers, Guest Speakers, and Students as Human Resources in a Japanese Course for Graduate School Interview Preparation | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15068/0002003347 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
著者 |
鈴木, 秀明
× 鈴木, 秀明
× 君村, 千尋
|
|||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | 本稿では、キャリア支援日本語コースの「大学院進学の日本語(面接)」クラスの実践を報告する。毎回の授業は、講義、実践練習、ピア評価、教師フィードバック、自己評価の順に行った。また、講義では教師に加え、現役の大学院生をゲストスピーカーに招いた。本授業を通して受講生は教師、ゲストスピーカー、および他の受講生から多くの刺激を受け、学習意欲が向上したことが、教師の観察および受講生の自己評価からうかがえた。 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | In this paper, we will report on the practice of the " Japanese for Pro¬fessional Purposes (Preparatory Japanese Course for Graduate School (Interview Preparation))" class of the Japanese for Professional Purposes Course. Each lesson proceeded in the order of lecture, conversation practice, peer assessment, teacher feedback, and self-evaluation. In addition to the teachers, active graduate students were invited as guest speakers during the lecture. Observations by teachers and self-assessment of the students revealed that the students received a lot of inspira¬tion from teachers, guest speakers, and other students through this lesson, and their motivation for learning improved. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 筑波大学グローバルコミュニケーション教育センター日本語教育論集 en : Journal of Japanese Language Teaching 巻 37, p. 53-67, 発行日 2022-03-24 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1348-1363 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11646017 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 筑波大学グローバルコミュニケーション教育センター 日本語教育部門 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | Japenese Language Education Division, Center for Education of Global Communication, University of Tsukuba | |||||||||||||
言語 | en |