@article{oai:tsukuba.repo.nii.ac.jp:00049426, author = {入山, 美保 and IRIYAMA, Miho}, journal = {筑波大学グローバルコミュニケーション教育センター日本語教育論集, Journal of Japanese Language Teaching}, month = {Mar}, note = {Japan-Expert(学士)プログラムは、筑波大学が2014年度に文部科学省スーパーグローバル大学創成支援事業に採択されたことにより発足した学位プログラムで、日本と母国との懸け橋となる人材の育成を目的としている。本プログラムの集中日本語授業では、日本語能力試験N2、N3以上を持つ学生が「アグロノミスト養成」、「ヘルスケア」、「日本芸術」、「日本語教師養成」の各コースで学ぶために必要となる日本語の総合的な運用力を身につけることを目標にしている。本稿では、本プログラムの集中日本語授業についての概要、授業報告、今後の課題について述べる。, In 2014, the University of Tsukuba was selected by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT) as one of the Top Global Universities. Consequently, the Japan-Expert (bachelor degree) Program was established in 2016 to train international students who can work as mediators between Japan and their home countries. In intensive Japanese classes, our purpose is for students with N2 or N3 Japanese language proficiency levels to acquire comprehensive Japanese language skills in order to study one of the major courses in Agricultural Science, Healthcare, Art and Design, or Japanese Language Teacher Training. In this report, I will outline the intensive Japanese classes, describe their contents, and consider issues for future research.}, pages = {59--71}, title = {<報告>筑波大学Japan-Expert(学士)プログラム集中日本語授業について}, volume = {34}, year = {2019}, yomi = {イリヤマ, ミホ} }