2024-03-28T21:44:40Z
https://tsukuba.repo.nii.ac.jp/oai
oai:tsukuba.repo.nii.ac.jp:00037459
2023-01-31T06:00:33Z
112:6581
112:6660
3:2622:4995:4996
<報告>中上級日本語学習者のレベルチェック作文における典型的問題点
<Practical Articles>Typical Problems of Intermediate and Advanced Japanese Learners in Level Check Writing
加藤, あさぎ
Kato, Asagi
小浦方, 理恵
Kourakata, Rie
石上, 綾子
Ishigami, Ayako
木戸, 光子
キド, ミツコ
KIDO, Mitsuko
田中, 孝始
タナカ, タカシ
TANAKA, Takashi
長戸, 三成子
Nagato, Minako
open access
本稿は、筑波大学グローバルコミュニケーション教育センター日本語教育部門(旧留学生センター)が行っている日本語補講中上級コース「書く」のクラスで使用するためのガイドブック作成を目標に、学習者のレベルチェック作文に見られる典型的問題点を抽出した結果を報告するものである。中級前期~上級の4つのレベルでそれぞれ典型的だと考えられる問題点を抽出し、考察を行った。その結果、授業担当者間で間題点の「観点」やその「タイプ」を整理するきっかけとなり、また、レベルが上がるにつれて間題の性質が変化していく学習者の様子が明らかになった。
This paper reports on the results of identifying the typical problems of intermediate and advanced Japanese learners in the level check writing towards the Guidebook for use in the Japanese writing courses of the Center for Education of Global Communication of the University of Tsukuba. Each of four levels from intermediate to advanced identified and considered typical problems. As a result, it was in the wake to organize a "point of view" and "type" of problems between the class teachers, also, it found that the nature of the learner's problems will change as the level rises.
筑波大学グローバルコミュニケーション教育センター 日本語教育部門
Japenese Language Education Division, Center for Education of Global Communication, University of Tsukuba
2016-03-10
jpn
departmental bulletin paper
https://doi.org/10.15068/00137475
http://hdl.handle.net/2241/00137475
https://tsukuba.repo.nii.ac.jp/records/37459
10.15068/00137475
1348-1363
AA11646017
筑波大学グローバルコミュニケーション教育センター日本語教育論集
Journal of Japanese Language Teaching
31
127
145
https://tsukuba.repo.nii.ac.jp/record/37459/files/JJlt 31-127.pdf
application/pdf
1.8 MB
2016-03-22